Σχολικό έτος 2013 - 2014
- Οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων των Α', Β' και Γ' τάξεων των Ημερήσιων και Εσπερινών γυμνασίων.
- Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων (Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων)
___________________________________________________________________________
- Καθιέρωση δίωρου προαιρετικού προγράμματος για διοργάνωση μαθητικής χορωδίας στα Γυμνάσια της χώρας
Υπ. Παιδ. Γ/2141/28-9-81
Σας γνωστοποιούμε ότι, μετά από σχετική εισήγηση (αριθ. 161/2-2-81 Α' Α.Ε.Π. Μ.Ε.) και σύμφωνα με σχετική γνωμοδότηση του ΚΕΜΕ, που διατυπώθηκε στη 12/1981 πράξη του, εγκρίνουμε την προαιρετική απασχόληση των μαθητών των Γυμνασίων της Χώρας μέχρι δύο (2) ώρες την εβδομάδα εκτός ωρολογίου προγράμματος για διοργάνωση μαθητικής χορωδίας. Στα Γυμνάσια που θα εφαρμοσθεί το ανωτέρω προαιρετικό πρόγραμμα, οι ώρες αυτές για τους καθηγητές θα υπολογίζονται στο εβδομαδιαίο ωράριό τους.
Ο ΓΕΝ. ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΕΩΣ
- Διοργάνωση μαθητικής χορωδίας - Συμπλήρωση ωραρίου
Γ2/7026/19-12-2001 ΤΠ.Ε.Π.Θ.
Διοργάνωση μαθητικής χορωδίας
Σχετικά με την οργάνωση μαθητικής χορωδίας στις
σχολικές μονάδες Δ/θμιας Εκπ/σης σας γνωρίζουμε τα εξής:
Οι μαθητές συμμετέχουν προαιρετικά και μέχρι δύο (2) ώρες εκτός ωρολογίου προγράμματος στη διοργάνωση μαθητικής χορωδίας.
Στα σχολεία όπου είναι διορισμένοι καθηγητές μουσικής αναλαμβάνουν αυτοί την ευθύνη οργάνωσης της χορωδίας.
Στα σχολεία όπου είναι διορισμένοι καθηγητές μουσικής αναλαμβάνουν αυτοί την ευθύνη οργάνωσης της χορωδίας.
- Συμμετοχή εκπαιδευτικού σε σχολικές εκδηλώσεις ....
ΥΠΕΠΘ – Γ1/1133/9.10.97
ΘΕΜΑ: Συμμετοχή εκπαιδευτικού στις σχολικές
εκδηλώσεις και δραστηριότητες
Με αφορμή ερωτήματα που
υποβάλλονται στο Υπουργείο Παιδείας σχετικά με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών
σε σχολικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες σας κάνουμε γνωστά τα ακόλουθα:
1. Η ανάθεση των καθηκόντων
στους εκπαιδευτικούς γίνεται με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, αφού ληφθούν
υπόψη η ειδικότητά τους και οι ιδιαίτερες γνώσεις τους, ώστε η υπηρεσία που
τους ανατίθεται να έχει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Με αυτό το δεδομένο η
συνοδεία των μαθητών σε ξενόγλωσση βιβλιοθήκη ανατίθεται στον εκπαιδευτικό της
αγγλικής γλώσσας, σε θέατρο στον δάσκαλο της τάξης που διδάσκει τη θεατρική
αγωγή, στις παρελάσεις και σε αθλητικούς αγώνες στον εκπ/κό φυσικής αγωγής κ.λ.π.
2. Όταν οι εκδηλώσεις
πραγματοποιούνται ημέρα επίσημης αργίας (π.χ. παρέλαση ανήμερα εθνικής εορτής)
οι εκπ/κοί ειδικοτήτων προσφέρουν σε ένα σχολείο υπηρεσία, που είναι αυτό της
οργανικής τους θέσης. Εξαίρεση αποτελούν οι εκπ/κοί Φυσ. Αγωγής που συνοδεύουν
μαθητές σε παρελάσεις και διδάσκουν περίπου τον ίδιο αριθμό ωρών σε δύο
σχολεία, οπότε στις 28 Οκτωβρίου συνοδεύουν τους μαθητές του ενός και στις 25
Μαρτίου του άλλου σχολείου. Σε περίπτωση όμως, που διδάσκουν πάνω από τα 2/3
των ωρών τους σε ένα σχολείο, τότε στις παρελάσεις συνοδεύουν και στις δύο
εθνικές εορτές τους μαθητές του σχολείου αυτού. Τα αναφερόμενα στους
εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής ισχύουν και για τους εκπ/κούς μουσικής, οι οποίοι
παρουσιάζουν τα τραγούδια στις σχολικές γιορτές.
3. Όταν οι εκδηλώσεις
πραγματοποιούνται σε ημέρα που δεν είναι επίσημη αργία, (π.χ. σχολική εορτή την
παραμονή της 28ης Οκτωβρίου και της 25ης Μαρτίου ή
Χριστουγεννιάτικη εορτή στις 23 Δεκεμβρίου) οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων
παρευρίσκονται και παίρνουν μέρος στο σχολείο που διδάσκουν τις περισσότερες
ώρες την ημέρα αυτή. Σε περίπτωση που την ημέρα αυτή διδάσκουν τον ίδιο αριθμό
ωρών σε δύο σχολεία, τότε παρευρίσκονται στο σχολείο της οργανικής τους θέσης.
Ειδικά όμως για τους εκπ/κούς φυσ. αγωγής και μουσικής εξακολουθούν να ισχύουν
οι προηγούμενες παράγραφοι.
4. Από την αρχή του σχολικού
έτους τα όργανα διοίκησης των εμπλεκομένων σχολείων, σε συνεργασία με τους
εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, ρυθμίζουν τον τρόπο συμμετοχής των εκπ/κών αυτών σε
όλες τις σχολικές εκδηλώσεις. Επομένως τα αναφερόμενα στις παραπάνω παραγράφους
1 και 2 εφαρμόζονται στις σπάνιες περιπτώσεις κατά τις οποίες παρουσιάζονται
διαφωνίες.
5. Για τους αποσπασμένους ή
τους αναπληρωτές εκπ/κούς ως σχολείο οργανικής θέσης λογίζεται αυτό της αρχικής
τους τοποθέτησης.
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
458/κ΄ Αντικατάσταση (4/97/76)
- Απαλλαγή από μάθημα Μουσικής
Π.Δ. 157/86 Αρ.2
§2.Για τους μαθητές που φοιτούν σε Γυμνάσιο ή Λύκειο ειδικής αγωγής και προσκομίσουν βεβαίωση δημόσιου Ιατροδιαγνωστικού Κέντρου ή σταθμού ότι παρουσιάζουν προβλήματα διαταραχής στο λόγο, μετά από σχετική απόφαση του συλλόγου καθηγητών του σχολείου τους, ο βαθμός στη Μουσική ή και στην Ξένη Γλώσσα δεν υπολογίζεται για την προαγωγή ή απόλυσή τους ούτε στο γενικό βαθμό προαγωγής ή απόλυσης.
Γ6/141/14-5-93 Τηλ. Δ/γή ΥΠ.Ε.Π.Θ.
1.Ύστερα από σχετικά ερωτήματα για την ισχύ ή μη της παρ. 2 του Αρ. 2 του Π.Δ. 157/86 και για τους μαθητές των κανονικών Γυμνασίων και Λυκείων που προσκομίζουν βεβαίωση δημόσιου Ιατροπαιδαγωγικού κέντρου ή σταθμού ότι παρουσιάζουν προβλήματα διαταραχής στο λόγο (Δυσάρθρια, κεκεδισμό κ.λ. - όχι δυσλεξία) σας πληροφορούμε ότι για λόγους ίσης μεταχείρισης και στα πλαίσια της κατά το δυνατόν σχολικής ενσωμάτωσης των μαθητών με ειδικές ανάγκες οι ανωτέρω διατάξεις ισχύουν και για αυτούς που φοιτούν σε κανονικά Γυμνάσια - Λύκεια.
§2.Για τους μαθητές που φοιτούν σε Γυμνάσιο ή Λύκειο ειδικής αγωγής και προσκομίσουν βεβαίωση δημόσιου Ιατροδιαγνωστικού Κέντρου ή σταθμού ότι παρουσιάζουν προβλήματα διαταραχής στο λόγο, μετά από σχετική απόφαση του συλλόγου καθηγητών του σχολείου τους, ο βαθμός στη Μουσική ή και στην Ξένη Γλώσσα δεν υπολογίζεται για την προαγωγή ή απόλυσή τους ούτε στο γενικό βαθμό προαγωγής ή απόλυσης.
Γ6/141/14-5-93 Τηλ. Δ/γή ΥΠ.Ε.Π.Θ.
1.Ύστερα από σχετικά ερωτήματα για την ισχύ ή μη της παρ. 2 του Αρ. 2 του Π.Δ. 157/86 και για τους μαθητές των κανονικών Γυμνασίων και Λυκείων που προσκομίζουν βεβαίωση δημόσιου Ιατροπαιδαγωγικού κέντρου ή σταθμού ότι παρουσιάζουν προβλήματα διαταραχής στο λόγο (Δυσάρθρια, κεκεδισμό κ.λ. - όχι δυσλεξία) σας πληροφορούμε ότι για λόγους ίσης μεταχείρισης και στα πλαίσια της κατά το δυνατόν σχολικής ενσωμάτωσης των μαθητών με ειδικές ανάγκες οι ανωτέρω διατάξεις ισχύουν και για αυτούς που φοιτούν σε κανονικά Γυμνάσια - Λύκεια.
Συγκεκριμένα ο βαθμός των ανωτέρω μαθητών στη Μουσική και στην Ξένη Γλώσσα δεν υπολογίζεται για την προαγωγή ή απόλυσή τους, ούτε στο Γενικό βαθμό προαγωγής ή απόλυσης.
2.Σας υπενθυμίζουμε ότι, σύμφωνα με την αρ. 161/16-5-90 του Υπουργείου μας, η ισχύς της διαγνωστικής βεβαίωσης, που εκδίδεται από ιατροπαιδαγωγική υπηρεσία για τους δυσλεξικούς μαθητές είναι τριετής.
Π.Δ.188/85 Αρ.5
Για τους μαθητές των σχολείων Μέσης Γενικής Εκπαιδεύσεως που πάσχουν από βαρηκοΐα (σε ποσοστό 67% και πάνω) που βεβαιώνεται από Πρωτοβάθμια Υγειονομική Επιτροπή, οι βαθμοί της Ξένης γλώσσας και της Μουσικής δεν λαμβάνονται υπόψη κατά την εξαγωγή των προαγωγικών ή απολυτηρίων αποτελεσμάτων ούτε κατά τον υπολογισμό του γενικού βαθμού προαγωγής ή απόλυσής τους.
Για τους μαθητές των σχολείων Μέσης Γενικής Εκπαιδεύσεως που πάσχουν από βαρηκοΐα (σε ποσοστό 67% και πάνω) που βεβαιώνεται από Πρωτοβάθμια Υγειονομική Επιτροπή, οι βαθμοί της Ξένης γλώσσας και της Μουσικής δεν λαμβάνονται υπόψη κατά την εξαγωγή των προαγωγικών ή απολυτηρίων αποτελεσμάτων ούτε κατά τον υπολογισμό του γενικού βαθμού προαγωγής ή απόλυσής τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου