Δευτέρα, 1 Σεπτεμβρίου 2014

Το σχολείο ξανανοίγει!

Αγαπητά μέλη
πολλές ευχές για καλή και δημιουργική νέα σχολική χρονιά, με πολύ κέφι, αισιοδοξία και αρκετή φαντασία. Καλή δύναμη σε όλες και όλους.
Περιμένουμε πάντα και τις δικές σας προτάσεις για νέες δράσεις της ομάδας, μέσω της ηλεκτρονικής ταχυδρομικής διεύθυνσης, eeme.2lse@gmail.com

Στις αρχές του 2014, η Ομάδα Εργασίας για τη Δευτεροβάθμια Μουσική Εκπαίδευση της Ε.Ε.Μ.Ε. διοργάνωσε και προσέφερε στα μέλη της, δύο ενδιαφέροντα σεμινάρια/εργαστήρια ενταγμένα σε μια ενιαία ενότητα, που σαν στόχο είχε την προσφορά μιας νέας οπτικής για το μάθημα της μουσικής. Η επιλογή της θεματολογίας έγινε με δύο κριτήρια: την προτροπή των μαθητών για προσωπική μουσική δημιουργία με τη χρήση εύκολου και ελεύθερου λογισμικού επεξεργασίας ήχου και  τη βελτίωση της προσέγγισης και αξιολόγησης των μουσικών έργων από τους μαθητές.

 Στο σεμινάριο του Θοδωρή Λώτη - συνθέτη ηλεκτροακουστικής μουσικής και επίκουρου καθηγητή στο τμήμα Μουσικών Σπουδών στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο - «Συνθέτοντας με ήχους. Η σχολική προσέγγιση», ενημερωθήκαμε γύρω από τη θεωρία της ηλεκτροακουστικής μουσικής και τις τεχνικές που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι μαθητές για τις δημιουργίες τους. Παρακολουθήσαμε την παρουσίαση αντίστοιχων βιωματικών εργασιών που έχουν εκπονηθεί στην Ελλάδα και συμμετείχαμε σε ένα βιωματικό εργαστήρι κατά τη διάρκεια του οποίου ηχογραφήσαμε ήχους, τους επεξεργαστήκαμε με τη βοήθεια ελεύθερου λογισμικού και στο τέλος φτιάξαμε τη δική μας σύνθεση όπως ακριβώς μπορούν να το κάνουν και οι μαθητές.

Η Δανάη Στεφάνου - επίκουρη καθηγήτρια ιστορικής μουσικολογίας στο τμήμα Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ. - στο σεμινάριό της «Εφαρμόζοντας την αισθητική στην πράξη», συνόψισε την ιστορία των ευρωπαϊκών αισθητικών θεωριών και έθεσε φιλοσοφικά ερωτήματα για τα όρια του θορύβου και της μουσικής, με σκοπό να μας εντάξει σε μια συζήτηση γύρω από τα κριτήρια που χρησιμοποιούμε τόσο εμείς όσο και οι μαθητές για να αξιολογήσουμε τη μουσική που ακούμε, καθώς και αυτή που δημιουργούμε. Το σεμινάριο περιείχε επίσης εργαστήρι απλών, ομαδικών αυτοσχεδιασμών και ανάλυση του αισθητικού τους περιεχομένου στη βάση ερωτήσεων, με τις οποίες οι μαθητές καλούνται να επεξεργαστούν πολλαπλούς τρόπους αποτίμησης των μουσικών ερεθισμάτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου